15 Temmuz 2009 Çarşamba

Karınca duası

yağmur yağsın o zaman en başından topraktan. gecelikli gece-ilikli böcekler seninle bana anlatsın ihanetin inceliklerini detaylarda boğulalım. uzağında değiliz bir cep kadar yakınız lisede bayrak töreninde bir kol mesafesindeyiz ayaklar hizada insanlar ölmüş üzerine maç yapmışlar ruhları kimin olsun diye düdüğü g ile başlayıp c olarak okunanlar çalmış bitiş çizgisinde. sahada olmazmış böyle şeyler saha yokmuş ama dert eden olmamış. siyah toprak kokusuydu istediğim killi toprak ile şekiller kaldı ikimize gıgımı bile çıkarmadım. toprağa erkek çizdin ben göğüs ekledim erkek çizdin ben bir bardak su getirdim kalbi yumuşasın diye. yoruldun mu L? nefeslenmen için açayım mı göğüs kafesini? ince dikiş izleriyle kapatırsam eğer kimse fark etmez mavi nefeslerini ve beni. gereksiz sohbetler içerisinde kaybetmiştim seni aldım kitaparası yaptım artık bir sonraki kitaba kadar kesin yanımdasın yan tarafımdasın yandan bakılınca arabadasın ama bence gitmiyorsun yerinde daireler çizmek senin yaptığın. göğüs kafesi açık deliler gibi kaçışın. sanma ki benden uzaktasın. bir kol mesafesi kadar hala aramız.
aklımın ucunda bir fikir ellerimden kayacak ama ellerimde bile değil başlangıç olarak başlamak ister misin küfür etmeye zira ben evden getirdim annemin benim için pişirdiklerini, boyacı çocuk ayakkabı boyarken dalıyor ve boyuyor arkasındaki o koca duvarı daldığı nokta derin beni çıkarmak için bir kaşık gerekecek. kaşığın sevgilisi içine cin kaçan bir hayvan yavrular için dehşetle beklemekteyim yorgun musun L? yatıp uyumak mı isteğin yoksa bu ilaç artık işlemiyor mu ciğerlerine yaktığım sigara dumanında küle benziyorsun küller tüfler pileli etekler gibi yüzün imla hatalarımın rahatsızlığı iki noktanın imkansızlığı olacaksa bari tek olması gerekliliği tek sayıların uğursuzluğu ama kuralcılığı. varolma çabamı nereye koydun L?
siyah topraktı tüm isteğim nereden çıktı bunca kil? sabrımı zorlayanlar var L durmamı bekleme gidip kazacağım tavanı sallanıp oralardan sana mektuplar yollayacağım, on lira eksiğini kapatınca içinin rahatlaması gibi bir çay içimi kolaylığında her şey aklının karışacağına inanmıyorum çünkü bugün sana oldu her şey bilincinin zirvesindesin bayrak dikmek isteyen o diğer dağcıyla kavga halindesin bırak hepsi geride kalsın on lira eksik çıkarmak görevimiz artık kırmızı yollarında...

Moya

0 yorum:

Yorum Gönder